reklama

Sauna nie je svätyňa

Sauna sa stala mojou drogou. Finnish bath, hot tub, hummum, Jacuzzi, Japanese bath, plunge bath, Russian bath, sauna bath, Scandinavian steam bath, steam room, sweat bath, Swedish bath, Turkish bath či whirlpool bath mi prináša pôžitok a ojedinelé uvoľnenie zmyslov a telesných orgánov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Obyčajne si v tom potnom zariadení veľmi príjemne psychicky i fyzicky oddýchnem. A že potrebujem veľa psychického oddychu, tak o tom vedia svoje nielen moji kolegovia, rodina, príbuzní a známi, ale i predavačky v obchode, náhodní okoloidúci, či jedinci postávajúci na autobusovej zastávke. Viete, mám problém so sebaovládaním. Doba je zložitá.
Bývam v štvrti prevažne obývanej afro-karibským obyvateľstvom, a tak sa do tej malej miestnosti natesnáme - Černochovia, Belochovia, Arabovia, Židia, Mulatovia a aj Rómovia, a s vedomím, že s každou kvapkou potu odchádza z nášho vystresovaného tela napätie, sa uvádzame do želaného tranzu. No i sauna, ostatne ako každá droga, obnáša riziko neželaného, či dokonca kontraproduktívneho účinku. A to sa mi stalo toť nedávno.

Opriem hlavu o orosenú stenu, zatvorím oči, relaxácia môže začať, keď liečivé ticho prerušia mužské hlasy. Neochotne pootvorím oko. Huh? Černochovia? Oni sa tu chcú vykecávať? V mojej svätyni? Holy macaroni!

„You know, I always carry my Bible with me. It´s in my soul. I pray anytime I feel like. Do not need to go to church.“
„Yeah, I appreciate that, but I tell you this - in church you can share. You can share your joy and love you feel for God with others.“
„Why would I? My grandmother taught me how to pray and she always stressed, that I should pray only when I really want to speak to Almighty. When I have something to say or ask him and it doesn´t need to be necessarily on Sunday in the church. I do it whenever I feel like.“

Zhlboka dýcham, zatláčam hlavu hlbšie do steny, nechty sa zarývajú do plastovej lavice. One more word and I am so much out of here.

Dvere sa otvoria a dnu vstúpia dvaja Arabovia.
„I decided to start with my grandchildren really slowly. They´re only nine and eleven now.“
„Yeah, you´re right. There´s no need to rush it. Once they´ll be ready, only then they´ll understand the real purpose of fasting.“
„Hmh. I like going to sauna when it is Ramadan. It clears your body and mind.“
„Hmhmh. But I like the wooden one better than the steamer. This one takes only water out of your body, not toxins.“

Ok. This is it. I am done here. Rázne vstanem a zohnem sa po uterák.

„What do you think, madam?“

Čože?! Zničia mi polhodinku psychickej nápravy a ešte majú drzosť pýtať sa ma na názor? Akýkoľvek názor?!

„I do not believe in God. I do not believe in talking to him. I do not believe in fasting and right now I do not believe that sauna is a sanctuary!“

Parostroj vypustil riadnu dávku pary, nikto nikoho nevidí, všetci sa ma boja. „Well, actually, I ment what kind of sauna do you prefer more,“ ozve sa nesmelo Arabo.

Zalapám po dychu, chytím sa kľučky a červená nielen od horúcej pary utekám pod studenú sprchu.


Kristína Šimonová

Kristína Šimonová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bola som dlho preč, ale už som späť. Zoznam autorových rubrík:  Červená knižnicaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu