reklama

Príbehy lásky alebo Jim Jarmusch trochu inak

Príbehy lásky sú zvláštna záležitosť. Osobitá kategória. Rozprávame si ich pri posedení na káve, na zásnubnej oslave svojim príbehom zabávame celú rodinu, na stretávke po 5-tich rokoch chceme vedieť, ako sa skončil príbeh lásky našich spolužiakov a pri zapíjaní bolesti sa pointu príbehu snažíme nájsť na dne pohára.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na ceste do Leeds-u sa mi kolega zveruje, že sa mu nesmierne páči Zlatko. Spomeniem si na zlatovlasého Chorváta, o ktorom viem, že je ženatý a nedávno sa mu narodil syn. „Don´t you dare, you pig,“ uderím kolegu do pleca. "Do you know Jim Jarmush?“ Spýtal sa z ničoho nič. „Stranger than paradise,“ odpoviem a zahľadím sa z okna idúceho auta. Takmer som v kine zaspala, jedinou motiváciou mi bol vtedajší priateľ, ktorý ten film videl niekoľkokrát a nesmierne sa bavil i vtedy. Bolo to snáď naše druhé rande a ja som si vravela „vydrž, vydrž, nesmie poznať, že si intelektuálne podvyživená“. Muky.
„Well, he is my brother-in-law. I mean, sort of.“
„Really? He is very popular in Europe.“
„Yeah, exactly, when I mention his name here in UK, no one seems to know him. People are fucking ignorants in this country. Fucking ignorants, that´s what they are,“ vzdychol si kolega a spustil sa vykladať príbeh lásky jeho sestry.
Joanne bola supermodelka. Koncom osemdesiatych rokov v USA mimoriadne žiadaná britská kráska. Bola nesmierne nádherná žena a aj vo svojich late 40´s stále je, ubezpečoval ma. Na jednej z tých ich modelkovských párty sa spoznala s Jimom. It was really big love. She was so much in love with him. Aké bolo jej prekvapenie, keď po dlhom čase spoločného randenia zistila, že Jim je ženatý. Joanne mu dala na výber a on si vybral svoju manželku a spolupracovníčku Saru Driver. „She was devastated. That time I lived in US as well trying to give her as much support as possible, but she was just knocked and brokenhearted, too,“ počula som z diaľky kolegov hlas.
Broken flowers. Jeden z posledných Jarmuschových filmov. Nadobro som sa odsťahovala z priateľovho bytu, bezcieľne sa túlala centrom Bratislavy, keď ma to zaviedlo pred kino Mladosť. Pozerala som na starnúceho Billa Murraya, ktorý sa márne snažil vystopovať snáď i neexistujúceho syna. Brokenhearted. Muky.
„Anyway this is not the end of their story.“ Po mnohých rokoch sa opäť stretli na nejakej party v hoteli v New Yorku. A čo je veľmi dôležité, musím povedať, že vtedy bola zima a snežilo, dramaticky gestikuloval môj kolega. No a toho času Joanne ešte fajčila. Jim fajčí dodnes, ale vtedy navrhol, aby vyšli pred hotel a dali si spolu drink a cigaretu. Lenže vonku snežilo a bola zima, tak teda navrhol, aby išli k nemu na izbu a vypili si drink tam. Až neskôr sa mi Joanne zdôverila, že vtedy - v tej izbe si povedala, že musí zistiť raz a navždy, čo k Jimovi ešte cíti. No a tak sa s ním vyspala. Ráno sa zobudila, pozrela na spiaceho Jima a povedala si: „Čo som ja kedy na tebe videla?!“
O päť týždňov na to zistila, že je tehotná. Mala vtedy takmer 40 rokov a už vôbec nepočítala s tým, že by mohla by matkou. Zavolala Jimovi a jeho prvá reakcia bola, že musí ísť na potrat, pretože Saru by to zničilo, keďže ona sama deti mať nemôže. Lenže Joanne mu nevolala, aby si od neho pýtala povolenie, chcela mu jednoducho dať na výber, či sa chce stať otcom a stať sa spoľahlivou postavou v živote jej dieťaťa, alebo sa k dieťaťu nepriznať, a v tom prípade sa nikdy v jeho živote ani neobjaviť. Joanne sa narodila dcéra a meno jej dala po francúzskej kráľovnej. Jim sa rozhodol všetko Sare povedať, a tak sa stal otcom. O pár týždňov sa s nimi všetkými, vrátane Sary, stretám v Madride, Jim tam má totiž nejakú nakrúcačku, dokončuje kolega príbeh. Sú skvelí; Jim je nesmierne starostlivý otec a Sara je úžasná lady. Josephine má už tri roky, musím ísť kúpiť väčšiu autosedačku, mrmle si pod nos.
Opriem hlavu o sedačku a prehodím: „Vieš, keď som sa prvýkrát zoznámila so Zlatkom, okamžite som si pomyslela, že je gay.“

Príbehy s otvoreným koncom. Príbehy lásky.

Kristína Šimonová

Kristína Šimonová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bola som dlho preč, ale už som späť. Zoznam autorových rubrík:  Červená knižnicaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu